امروزه شبکههای اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس را ایفا میکنند؛ یکی از بزرگترین آنها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام برای توسعه بیزینس خود استفاده میکنیم، تولید محتوا ارزشمند میشود. جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آنها میتواند در رسیدن به این امر مهم باشد. اما چگونه کاربران بیشتری جذب کنیم تا بیزنس ما گسترش یابد؟ تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ و چگونه انجام میشود؟ در ادامه به بررسی این سؤالات میپردازیم.
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه تنها کاربران را به صفحه شما علاقه مند میکند بلکه سبب گسترش بیزینستان نیز شود. در ادامه چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای بیزینس خود در اینستاگرام، جایی که میتوانید آنها را بیابید و مواردی که هنگام استفاده از آنها در تبلیغ برند خود باید در نظر بگیرید را ارائه میدهیم.
نحوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام
۱. بررسی الگوهای آماده
بی شک اولین قسمتی که در هر پست، مخاطب با آن روبرو میشود و ترغیب کننده او به خواندن ادامه پست یا رد شدن از آن است، تصویرها هستند. ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند بدون داشتن یک کاربر حرفهای نیز پستهای اینستاگرامی عالی ایجاد کنید؛ مانند ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشیها و عکسهای جذاب، در اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرد. پس استفاده و یادگیری برنامهها را در اولویت کارتان قرار دهید.
داشتن یک بانک عکس با وضوح بالا از محصولات شما واقعاً میتواند در تولید محتوا کمک کننده باشد. اگر شما یک تعامل قوی با کاربران داشته باشید، یک عکس محصول ساده و صاف باعث حیرت فالور های شما میشود.
۲. استفاده از عکسهای موجود با کیفیت
هرچند استفاده از عکسهایی که وجود دارد خیلی کار جالبی در این دوره به نظر نمیرسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنیم؛ در مواقعی که مجموعهای از عکسهایی مشابه وجود دارد، شما میتوانید با استفاده از عکسهای موجود و ایجاد یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید.
همچنین میتوانید با استفاده از سایتهایی که وجود دارد، عکسهایی را که خیلی توسط برندهای دیگر استفاده نشده و مناسب برند شما است را به صورت رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که سایز عکس مناسب در اینستاگرام ۱۰۸۰p *1080p است.
۳. ترکیب فرمتهای مختلف
این مهم است که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمتهای محتوا را برای کاربران خود در دسترس قرار دهید. برای اینکار میتوانید از به اشتراک گذاشتن حداکثر ده پست، یک آلبوم بوجود آورده و همچنین با استفاده از یک فیلم ۶۰ ثانیهای، که یک روش عالی برای نشان دادن محصولات در قالب یک مثال یا صرفاً یک آموزش کوتاه یا نمایش است، به تولید محتوا بپردازید.
مراقب باشید که با عکسهای زیاد از محصول خود، کاربر را تحت فشار قرار ندهید؛ همچنین میتوانید با تنوع بخشیدن به مضامین محتوای عکسی، کاربران خود را تشویق به خواندن ادامه پست کنید. سرانجام میتوانید گامی به جلو برداشته و به سمت ایجاد گیف بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو میشناسد، این گیف ها یک راه آسان و مناسب برای تعامل با کاربران است، زیرا کاربران به آنها علاقه دارند.