اپل با معرفی iOS 15 حالا خط مشی اپ استور را بهروز کرده و میخواهد قوانین سختتری را در قبال محتواهای غیراخلاقی، روشهای بازاریابی گمراهکننده و استفاده از سیستم پرداخت درون برنامهای خود اجرا کند.
دیجیاتو، توسعه دهندگان برای فعالیت در اپ استور و دریافت تاییدیه برای انتشار اپ های خود باید این قوانین را رعایت کنند. اپل هر سال خط مشی فروشگاه اپلیکیشن هایش را به روز می کند تا به صراحت به توسعه دهندگان بگوید که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران قادر به انجام چه کارهایی هستند و نمی توانند چه کارهایی انجام دهند.
اپل امسال می گوید اپلیکیشن هایی که دارای محتوای غیراخلاقی باشند از سوی این شرکت رد می شوند. اپلیکیشن هایی که امکان گزارش وقایع مجرمانه را فراهم می کنند، تنها در صورتی تایید می شوند که پلیس یا سازمان های وابسته در هر کشور پشت آن اپلیکیشن ها باشند.
این شرکت در خصوص پرداخت های درون برنامه ای تاکید دارد که گیفت کارت های دیجیتال به طور انحصاری باید از طریق سیستم پرداخت های درون برنامه ای اپل فروخته شوند. کاربران تنها قادرند گیفت کارت های فیزیکی را از سایر فروشگاه ها تهیه کنند و کارمزد ۳۰ درصدی اپل را نپردازند.
اپل همچنین از این به بعد به اپراتورهای موبایل اجازه می دهد اشتراک سرویس های موسیقی یا ویدیویی را در بسته های از پیش تعیین شده خود قرار دهند تا توسعه دهندگان به راحتی بتوانند در اپ ها متوجه این موضوع شوند. این شرکت تاکید کرده که دیگر آپدیت های مربوط به اصلاح باگ ها را به خاطر نقض خط مشی اپ استور با تاخیر منتشر نمی کند.
افزون بر این، توسعه دهندگان حالا می توانند بگویند که به نظرشان چرا رد شدن اپ ها اشتباه بوده است: «دو به روزرسانی در فرم تماس App Review ایجاد شده است. اگر به رد یک اپلیکیشن اعتراض دارید، حالا می توانید مشخص کنید که به نظرتان دلیل این اتفاق برخورد ناعادلانه بوده یا نه. همچنین اکنون می توانید در صورت تشخیص اپ هایی که مشکل اعتماد و ایمنی دارند یا ناقض خط مشی App Store Review هستند، آن ها را گزارش کنید.»