سیدامیر سیدزاده و محمدرضا مصباح معتقدند که افزایش قیمت بلیت در شرایطی که سینماها در حال رونق گرفتن هستند، کمک چندانی به افزایش فروش نخواهد کرد.
هر سال با نزدیک شدن به سال جدید و شروع اکرانهای نوروزی یکی از مهمترین مسائلی که ذهن مخاطب سینمادوست را درگیر میکند، افزایش قیمت بلیت سینماهاست. مسئله اینجاست که آیا افزایش قیمت بلیت آن هم در شرایطی که سینماها تازه در حال جان گرفتن هستند، به بهبود اوضاع کمک میکند یا بیشتر باعث آسیب رساندن به آن میشود؟
سجاد نوروزی از اعضای شورای صنفی اکران به تازگی در گفتگو با مهر درباره تصمیمگیری برای افزایش قیمت بلیت سینماها برای اکران سال آینده گفت: «در این زمینه با همکاری صنوف و وزارت ارشاد تصمیمگیریهایی شده است که به زودی اعلام میشود. واقعیت این است که با این شرایط خاص اقتصادی قیمت بلیت سینما بالاخره باید تفاوت حداقلی با قیمت یک ساندویچ داشته باشد. وقتی قیمت همه چیز افزایش داشته و هزینههای اداره سالن چند برابر شده طبیعتاً قیمت بلیت سینما هم باید تابعی از وضع فعلی باشد. وقتی وضعیت اقتصادی کشور در همه حوزهها نامساعد است، براساس کدام منطق میخواهیم سینما را از آن تفکیک کنیم؟»
سید امیر سیدزاده، تهیه کننده سینما، باور دارد در شرایط فعلی مصلحت بر این است که قیمت بلیت سینما افزایش پیدا نکند، چون اگر گران شود، قطعا کاهش مخاطب خواهیم داشت، به همین دلیل باید صبر کنیم که وضعیت کرونا بهتر شود، محدودیتها برداشته شود و مخاطب سمت سینما بیاید تا فیلمها فروش خوبی را تجربه کنند، به محض اینکه فیلمها فروختند، پول به صنعت سینما تزریق میشود، پول که به صنعت سینما تزریق شود، آن زمان میتوانیم نرخ بلیت را با در نظر گرفتن تورم، به قدری افزایش دهیم که مخاطبانمان از دست نروند.