کوین شوجت در نسخه پایه چیزی فراتر از همزاد خود یعنی ام وی ام X۵۵ نداشت. اما حالا میتواند ادعا کند که ویژگیهای شاخص تری نسبت به نسخه پایه پلتفرم و ساختار خود دارد. این شاخصتر بودن در نگاه اول و در طراحی کراس اوور کوچک شرکت کوین به شکل مشهود پیدا است. فرم طراحی جلو پنجره و چراغها کاملا مدرن شده است و الگویی از گرافیک کهکشانی جلو پنجره محصولات پرچمدار شرکت چری است.
کوین شوجت پرو به عنوان نسخه همزاد خودروی چری تیگو ۴ که در ایران به ام وی ام X۵۵ شهرت دارد، به بازار چین عرضه شده است. کراس اوور سایز کوچکی که نسبت به همزاد خود مدرنتر و قدرتمندتر ظاهر شده است.
بد نیست که بدانیم شرکت خودروسازی چینی کوین حدود هفت سال قبل از سوی کمپانی چری راه اندازی شده تا به نیاز قشر جوان و به شکل خاص کم درآمد پاسخ دهد. اما مدتی بعد ۵۱ درصد از سهام خود را به یک شرکت غیر خودرویی فروخت. در نهایت نیز این شرکت نتوانست به استقلال از چری دست یابد. به همین دلیل عرضه مدلهای سابق چری با لباس جدید را در دستور کار قرار داد.
با این پیش زمینه، کوین سه سال قبل از یک کراس اوور سایز کوچک به نام شوجت و بر پایه پلتفرم و ساختار مشترک با ام وی ام X۵۵ رونمایی کرد. حالا هم نسخه فیس لیفت این خودرو را وارد بازار کرده است که تفاوتهای عمدهای نسبت به نسخه پیشین و حتی پایه خود دارد. به همین دلیل میتوان گفت که کوین شوجت پرو در واقع نسخه فیس لیفت ام وی ام X۵۵ است.
قیمت این کراس اوور سایز کوچک نیز در نسخه پایه ۱۲ هزار دلار و در نسخه فول آپشن ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلار تعیین شده است. یعنی به پول ما و با حساب دلار ۲۷ هزار تومانی، کوین شوجت پرو بین ۳۲۴ تا ۳۹۱ میلیون تومان قیمت دارد.
کوین شوجت پرو جذابتر از ام وی ام X۵۵
کوین شوجت در نسخه پایه چیزی فراتر از همزاد خود یعنی ام وی ام X۵۵ نداشت. اما حالا میتواند ادعا کند که ویژگیهای شاخص تری نسبت به نسخه پایه پلتفرم و ساختار خود دارد. این شاخصتر بودن در نگاه اول و در طراحی کراس اوور کوچک شرکت کوین به شکل مشهود پیدا است.
فرم طراحی جلو پنجره و چراغها کاملا مدرن شده است و الگویی از گرافیک کهکشانی جلو پنجره محصولات جدید شرکت چری است. اما کوین تلاش کرده که قدری متفاوتتر عمل کند، به همین دلیل جلو پنجرهها را بسیار بزرگتر در نظر گرفته است. چراغها کشیدهتر و تا حدودی ظریف و باریک به نظر میرسند.
البته طراحان کوین تمام تلاش شان را به کار گرفته اند که ضمن حفظ ساختار اصلی پلتفرم ام وی ام X۵۵، نمایی مدرن از کوین شوجت پرو به نمایش بگذارند، برای همین طراحی ستون، سقف و درها را تغییر نداده اند. این عدم تغییر البته یک دلیل دیگر هم دارد، آن هم کاهش هزینهای است که تغییر این قطعات گران قیمت به دنبال دارند.
در نمای پشت خودرو نیز چراغهای به هم پیوسته با عناصر زیاد و جزئیات ظریف، زیبایی بیشتری به آن بخشیده اند.
اما مهمترین تغییری که جذابیت کوین شوجت پرو را دو چندان کرده است، فضای داخل کابین است. در واقع طراحان با تغییر اساسی کنسول و داشبورد تلاش کرده اند که همه چیز زیبا و پخته به نظر برسد. در این طراحی مجدد، نمایشگر ایستادهای در میانه داشبورد قرار گرفته و باعث شده تا داشبورد ارتفاع کمتری داشته باشد. علاوه بر این جانمایی دکمههای پیانویی زیر هواکش مرکزی سیستم تهویه باعث شده تا مخاطب فکر کند که با یک خودروی مدرن با ماهیت تقریبا اقتصادی روبرو است.
مشخصات فنی و امکانات کوین شوجت پرو
برخلاف طراحی متفاوت کوین شوجت پرو در بخش بیرونی نسبت به همزاد خود، اما در بخش فنی این دو بیشترین اشتراک را دارند. در بخش پیشرانه، این کراس اوور همچون ام وی ام X۵۵ به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است. موتوری که قادر است توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار تولید کند.
قدرت این پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس CVT با شبیه ساز ۹ سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود. در مورد مصرف سوخت کوین شوجت پرو نیز کوین میگوید که این خودرو در هر صد کیلومتر این خودرو به شکل ترکیبی ۶.۷ لیتر بنزین مصرف میکند.
در مورد امکانات کراس اوور سایز کوچک کوین نیز امکاناتی نظیر دستیار صوتی، سانروف، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، مولتیمدیا با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین دنده عقب، کروزکنترل، صندلیهای برقی جلو، GPS، ورود و استارت بدون کلید، تریم چرم داخلی، اتوهُلد و سیستم دید ۳۶۰ درجه و... دیده میشود.