تلویزیون در روزهایی که در آستانه نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان پیش رو داشت، موقعیت دشواری را تجربه کرد؛ چراکه به اعتقاد یک منتقد، «سلبریتی زدایی» را در دستور کار قرار داده بود و نکته اینجاست که عادت دادن مخاطب به نبود سلبریتی ها کار سختی است. اما در نهایت پرسش اینجاست آیا تلویزیون توانست با این اقدام، جایگزین مناسبی را برای این بِرندها و چهره های شناخته شده اش معرفی کند؟ و آیا هزینه ای که پیشتر صرف حضور چهره ای شناخته شده و به اصطلاح سلبریتی در قاب تلویزیون می شد، حالا صرف محتوا می شود؟
محمد تقی فهیم ـ منتقد سینما وتلویزیون دربارهی خروجی تلویزیون در برنامه های تحویل سال که در ادامه با مناسبت رمضان هم همزمان شد، بر این باور است: شرایطی که در جامعه از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شاهد بودیم، همه بارِ فعالیتِ رسانه ای مانند صداوسیما را بیشتر کرد تا بتواند اوضاع را طوری مدیریت کند که هم در بخش اطلاع رسانی و هم فرهنگ سازی و کادرسازی، اقداماتی انجام دهد که بشود لااقل بر شرایط فائق آید. اما مسئله مهمی که وجود داشت، اینکه سازمان صداوسیما به افراد جدی احتیاج داشت. از این نظر سال سختی برای رسانه ای مثل تلویزیون بود.
برنامه هایی که کم جان بودند
به اعتقاد این منتقد، تلویزیون اصلی ترین رسانه ای است که هم می تواند جامعه را ملتهب و منجر به اتفاقاتی کند که جبران ناپذیر باشد و هم از سوی دیگر می تواند بحران شکن باشد و مخاطبان را به آرامشی نسبی برساند؛ «این مسائل منجر به این شد که تلویزیون در این شرایط فرصت برنامه های غنی تر برای نوروز و به ویژه رمضان را کمتر داشته باشد. لذا با برنامه هایی مواجه هستیم که ضعیف و کم جان بوده و هستند.»