به جای توقیف فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا باید در اولین فرصت اکران میشد تا آن موقع میدیدید که خود مخاطب با چنین محصولی چه برخوردی خواهد داشت و تکلیف آن به بهترین شکل ممکن روشن میشد.
چند روز قبل نسخه قاچاق فیلم توقیفی ارادتمند ؛ نازنین بهاره تینا در فضای مجازی و کانالهای تلگرامی منتشر شد و آخرین برگه از این فیلم پرحاشیه عبدالرضا کاهانی رقم خورد.
فیلم ارادتمند ؛ نازنین، بهاره، تینا سال 1395 ساخته شده است و از زمان ساخت آن تا به امروز بسیار پرحاشیه بود و عاقبت به شکل قاچاق در معرض دید مخاطب قرار گرفت.
به طور خلاصه میتوان گفت این فیلم از زمان ریاست حجت الله ایوبی در سازمان سینمایی تا به همین امروز و با تغییر 4 ریاست در این سازمان همچنان مورد بحث بود، چه بحثهایی سال 1395مرحوم سید ضیا الدین دری و محمد حسین لطیفی که آن زمان اعضا شورای پروانه نمایش بودند مطرح کردند و از طرف مقابل هم چه جوابهایی داده شد و طبیعتا بسیاری از هنرمندان در دفاع از کاهانی و فیلمش موضع گرفتند. البته نه به دلیل خود فیلم (که احتمالا ندیده بودند) بلکه به دلیل حمایت از یک هم صنفی که در موقعیت توقیف اثرش قرار گرفته است.
مرحوم سید ضیا الدین دری یک بحثی را هم که مطرح ساخت این بود که کاهانی با این فیلمش اعتماد وزارت ارشاد به سینماگران را از بین برد او در مصاحبه با سایت دیباچه در همان سال 1395 گفته بود: «کاهانی با ساخت این فیلم قصد زیرآبی رفتن را داشته است. سالها سینماگران جنگیدند تا موفق شدند، ارشاد را راضی کنند که برای صدور پروانه نمایش، فقط سیناپسی را تحویل شورا بدهند. تا قبل از این، سینماگران باید فیلمنامه کامل را تحویل میدادند و با هر ممیزی، دوباره باید فیلمنامه را بازنویسی میکردند و روزها در صف میایستادند تا مجوز بگیرند!
حال کارگردانهایی مثل کاهانی با ساخت فیلمی که تار و پودش غیرقابل نمایش است، اعتماد را از بین میبرند و ما را به سالهای قبل باز میگردانند! سالها جنگیدیم تا این شرایط را درست کنیم و بتوانیم موقعیتی را درست کنیم که ارشاد با اعتماد به فیلمساز، حاضر شود در ازای چند صفحه سیناپس مجوز ساخت را صادر کند. کارگردانهایی مثل کاهانی به کل سینماگران ضربه میزنند!»
از طرف مقابل مهران غفوریان بازیگر فیلم هم در همان سال 1395 با باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه کرد و به نوعی پاسخ داد: « مشخص نیست چه اتفاقی میافتد یک فیلم پس از دریافت پروانه ساخت و آماده شدن، اکران نمیشود! به عنوان نمونه در خصوص «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» ما نیامدیم برای «بنهور» پروانه ساخت بگیریم اما «زاپاتا» بسازیم.
[...] کاهانی یک خصوصیتی دارد که اجازه دیده شدن فیلم را قبل از اکران خصوصی نمیدهد، اما زمانی که برای بخش صداگذاری رفتم چند تکه از فیلم را دیدم؛ خوب و قابل تامل است.»