ابراهیم شفیعی باور دارد باید موضوعات خوبی را برای کودکان آموزش دهیم و بگذاریم از موسیقی فولکلور و اصیل ایرانی لذت ببرند چون اگر این موسیقیها را نشنوند به موسیقیهای مبتذل گوش میدهند.
چهره او را از برنامه «خندهبازار» و زمانی که شخصیت عمو قناد یا نقش بابا ایاز را بازی میکرد، بهخاطر میآوریم. صدای او نیز از شخصیتهایی چون پاتریک، خر شرک، گارفیلد و دهها انیمیشن و فیلم دیگر به گوش ما آشنا است. ابراهیم شفیعی، از چند سال پیش با برنامههای عمو پورنگ همکاری داشته که این روزها، درگیر بازی در برنامه «کلبه عموپورنگ» است.
به همین دلیل، به گفتوگو با این هنرمند پرداختیم که در ادامه میخوانید.
هنر شما برای اولینبار در برنامه «خنده بازار» دیده و با این برنامه هم شناخته شدید. عدهای میگویند که اعضای تیم «خنده بازار» پس از پایان برنامه تا مدتی نتوانستند با جایی همکاری کنند. این موضوع صحت دارد؟
نه اینگونه نیست من بلافاصله پس از «خنده بازار» با تیم «کتابخانه عموپورنگ» همکاری کردم و در آن برنامه هم نقش پهلوان پنبه را داشتم. بعد از آن هم سه فصل از برنامه «محله گل و بلبل» ضبط شد و بعد هم سراغ برنامه «بچه محل» و «کلبه عمو پورنگ» رفتم، دیگر دوستان هم همینطور بودند و بچههای «خنده بازار»ممنوعالفعالیت نبودند.
البته دیگر عوامل معتقدند؛ کسی به صورت رسمی ممنوعالفعالیت نشده بود، اما گروههای سریالسازی حاضر نبودند که با عوامل برنامه«خندهبازار» همکاری کنند. چرا این طبقهبندیها در تلویزیون ایجاد شده است؟
متاسفانه در حوزه هنری که اکنون نمایش داده میشود، بخش بندی کردهاند. بخشها به اینصورت است که یک عده طنزکار هستند، یک عده کار کودک انجام میدهند، یکعده کار آیتمی انجام میدهند و ... مشکل این است که اینگونه بخشبندی کردهاند. حتی یک گارد خاصی نسبت به کسی که در بخش کودک فعالیت میکند وجود دارد.
در صورتی که هنرنمایی در برنامههای آیتمی بسیار دشوارتر از دیگر بخشها است. به این دلیل که در زمانی کوتاه باید قصه برای مخاطب نقل شود، شروع، اوج و پایان هم داشته باشد. در صورتیکه در کار سینمایی یک ساعت و نیم تا دو ساعت فرصت هست. نمیدانم ایراد از کجاست اما این مشکل و دستهبندی وجود دارد.