با گذشت حدود پنج سال از عرضه اولیه عمومی، شرکت اسنپ بالاخره سودآور شد و درآمد خالص ۲۳ میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را گزارش کرد.
این رقم ممکن است درصد جزئی از درآمد سه ماهه ۴.۱ میلیارد دلاری این شرکت باشد اما گام مهمی برای شرکتی است که همزمان برای رشد کاربران با دشواری مواجه بوده است. اما به نظر می رسد اسنپ چت این چالشها را به شکل قاطعی پشت سر گذاشته و شمار کاربران روزانه فعالش به ۳۱۹ میلیون نفر رسیده که برای دومین سه ماهه متوالی، ۱۳ میلیون نفر افزایش داشته است. شمار کاربران روزانه فعال اسنپ چت در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۰ درصدی داشت.
این خبر برای سهامداران خوشایند بود به خصوص که نتایج اسنپ یک روز پس از گزارش شرکت مِتا از کاهش کاربران روزانه فعال فیس بوک برای اولین بار در تاریخ این شرکت منتشر شد. این خبر به ریزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار شرکت مِتا منجر شد. در این بین، ارزش سهام اسنپ تحت تاثیر خبر سودآوری و ادامه رشد کاربران، در ساعات پس از معاملات رسمی بیش از ۵۰ درصد صعود کرد.
اسنپ هم مانند فیس بوک در گذشته اعلام کرده بود تغییرات حریم خصوصی اپل تاثیر منفی بر کسب و کار تبلیغات این شرکت می گذارد و ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در سه ماهه قبلی آن را شکست ناامیدکننده ای خوانده بود اما اکنون به نظر می رسد اسنپ این تغییر را اندکی راحت تر پشت سر گذاشته است.
اشپیگل همچنین به تغییرات رفتار کاربران در دوران پساکرونا اشاره کرد و گفت: ما شاهد آن هستیم که افراد استوریهای کمتری برای دوستانشان ارسال کرده و استوریهای کمتری را از دوستانشان مشاهده می کنند. اما در عوض محتوای پولی بیشتر مشاهده شده و محتوای بیشتری در بخش اسپات لایت دیده می شود.
بر اساس گزارش انگجت، اسپات لایت قابلیت شبیه تیک تاک اسنپ چت برای ویدیوهای کوتاه است. اشپیگل خاطرنشان کرد قابلیت اسپات لایت کمک کرده است جامعه تولیدکنندگان محتوا در اسنپ چت رشد کند و بیش از ۱۲ هزار تولیدکننده محتوا در نخستین سال راه اندازی این قابلیت، از اسپات لایت پول دریافت کردند. شمار پستهایی که ماهانه در اسپات لایت ارسال می شود، در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است.